tisdag 28 april 2009

Sjukling

Tuvan har varit sjuk i helgen, första riktiga sjukan faktiskt.

I lördags skulle jag och Mattias på 30-års fest och skulle lämna Tuva hos moster Hanna. Mormor och morfar skulle hämta henne på kvällen och ta hem henne till sig och jag och Mattias skulle komma dit och sova sen... Det blev ju inte riktigt som planerat dock, men nästan.

I alla fall så fick lill-skruttan feber på lördag eftermiddagen, hon kräktes även lite tuggad mat i samband med detta. 39,1 visade termometern men efter lite alvedon blev hon piggare och Hanna tyckte att hon gärna fick vara hos henne i alla fall. Jag och Mattias ville gärna gå på festen, vi åkte vid 18-tiden och då var Tuvan glad och pigg.

Festen var trevlig men jag kunde kanske inte slappna av riktigt så mycket som jag hade kunnat om Tuva hade varit frisk, vi fick dock både film och mms under kvällen så vi visste att hon mådde bra. Mormor och morfar kom och hämtade flickebarnet på kvällen och de kom hem till sig igen vid 22-tiden typ. Tuva vaknade ju såklart och var het som en kamin, helt plötsligt började hon tok-kräkas. Mamma sa att hon kräktes jätte mycket. Hon verkar ha ärvt min ovilja att kräkas och tyckte inte att det var roligt alls. Mamma ringde och hörde hur vi ville göra och jag ville hem till lillis... Det var bara att runda av på festen och bege sig hemåt, aningens runda under fötterna. Tråkigt att behöva gå hem så tidigt men är man mamma så är man :). Tuva sov i alla fall hyfsat under natten trots att hon hade hög feber.

Söndagen fortsatte ungefär likadant. Hon var gnällig och fruktansvärt mammig, ville sitta hos mig hela tiden och kramas. Vi var kvar på Ekerö hela dagen och när vi äntligen kom hem toksomnade Tuva och sov som en stock i typ 13 timmar. På måndagen var hon feberfri och nöjd och glad igen, det vänder snabbt!

Inga kommentarer: