tisdag 23 juni 2009

Midsommar

Bättre sent än aldrig! Vi sov i Knalleborg natten innan midsommar. Vi skulle passa Dylan under dagen eftersom Hanna jobbade. Tuva och Dylan vaknade redan vid 6-tiden på morgonen, pigga som mörtar :). Vi hann äta lunch med mormor innan hon och morfar åkte till Lisö för det traditionella midsommarfirandet. Efter lunchen promenerade vi upp till Ekebyhovs parken för att dansa runt midsommarstången. Jag, Dylan och Tuva dansade och dansade. Tuva var inte speciellt intresserad men Dylan tyckte det var roligt. På kvällen åt vi middag hemma hos Lotta och Johan. Sill-förrätt, grillat och jordgubbar och glass till efterätt. Vi hade en supermysig kväll men många snapsar. För en del familjemedlemmar vart det en aning för många snapsar!



Mamma och Tuva firar midsommar!


Dylan väntar på att dansen ska börja.


Det var riktigt roligt att dansa, jag har inte gjort det på MÅNGA år.


Vi åt glass...


...då blev vi glada!

Sötsnorkan!


Midsommartjejen.


Så här var hon klädd, vita leggings, blommig klänning från Kappahl, vit stickad kofta och solhatt.


Dagen till ära fick Tuva låna mina sandaler som jag hade när jag var liten. De är lite slitna men passar perfekt! De är dock väldig hala under fötterna men Bella tipsade om att man kunde sandpappra de lite för att rugga upp ytan. Ska prova det!

Inga kommentarer: