torsdag 23 juli 2009

Lägesrapport.

Vi är på Ekerö och har varit här senaste veckan. Det går inte att vara i vår lägenhet när det är så här varmt, den blir som en bastu. I söndags hade vi kalas för Sebastian som fyller 10 år idag!!!! Hipp hipp hurra för Sebbe! Men innan kalaset var vi ute och åkte en sväng. Först var vi och fikade på Ingrid och Stickans landställe och sen var vi på loppmarknad på Rosenhill. Vi gjorde några riktiga fynd. En hel massa kläder, skor, böcker, en färskpotatisskalare (sån där som man vevar), en docksäng, ett sele och säkert nåt mer som jag inte minns för tillfället. I måndags var jag ute med Lotta och hennes mamma och plockade kantareller, vi fick ihop en hel del och fick blodad tand. Så igår åkte vi till Adelsö för att plocka lite mer. Vi hittade hur mycket som helst och hade en superhärlig dag. Det är så kul att plocka svamp, synd bara att inte Tuva kan följa med. I tisdags var jag och träffade mina gamla klasskamrater och ikväll ska jag träffa de igen. Imorgon åker vi hem till lägenheten och packar om och sen sticker vi ut till landet i några dagar. Mormor fyller år så det blir kalas nästa vecka.



Några loppisfynd. Skorna kostade 30 kronor och kommer passa bra i höst, de är lite stora nu men de funkar. Den söta mössan följde med när jag köpte en vårjacka, jackan är för stor men mössan passar bra!

Inga kommentarer: