onsdag 26 augusti 2009

Jag vet

att det var längesen. Men datorn är jätte strulig, en ny är beställd och på väg men kommer inte än på några dagar.

Tuva mår bra, det händer mycket med henne nu. Hon pratar, går, springer nästan. Hon är liksom en riktig människa nu. Jag kan fråga henne saker och hon kan svara. Vi leker, läser böcker och spelar piano. Jag är aningens avundsjuk på Mattias som får kommer få vara hemma med henne nu och njuta av denna lilla, mycket roliga person. Hon är en så sjukt lättsam människa. Nästan aldrig ledsen och nästan alltid med ett leende på läpparna. Jag älskar henne små "fejkskratt" men älskar hennes äkta skratt lite mer.

Hon skubbar runt här hemma och bara leker och leker. Favoritleksakerna för tillfället är: Böcker, alla sorter men främst böcker med flikar och böcker som handlar om djur. Hon kan hur hästen låter och ibland hur hunden låter.
Dockvagnen, hon kör runt, runt med dockan Li i. Ibland välter den och Li ramlar ut, Tuva blir förtvivlad och mamma eller pappa får hjälpa Li upp igen.
Instrument, hon fick några maraccas, en xylofon och ett munspel i födelsedagspresent. Allt ligger i en röd väska med blommor (också födelsedagspresent) och denna väska ääääälskar hon. Vi hjälper henne att öppna och sen spelar och spelar hon, när hon är klar så ska vi applådera.

I helgen åker mamman och pappan till Malmö på bröllop. Tuva ska vara hos mormor, morfar och moster Hanna på landet. Det känns jobbigt. Tuva kommer ha det bra men jag kommer längta och längta. Det ska dock bli riktigt kul att åka iväg med Mattias och bara ha en mys helg. Det blir inga bilder i detta inlägg för jag vågar inte ladda över några bilder till denna knäppa dator.

Inga kommentarer: