lördag 10 januari 2009

Feber och morots-smakis.

I torsdags kväll efter sprutan fick Tuva feber för första gången i sitt liv, 38,5 grader visade termometern. Alldeles varm och rosig om kinderna var hon mitt lilla troll men natten vart okej trots detta. Hon har varit lite märklig sen i torsdags. Hon är extremt mammig och har blivit hysteriskt arg så fort jag lagt ner henne. Hon har överhuvudtaget varit ganska argsint senaste dagarna och skriker en hel del, en annan slags skrik än innan. Vi var på Ekerö efter BVC besöket och hon vart hysteriskt arg i bilen både på vägen dit och på vägen hem. På hemvägen fick jag till och med stanna i Drottningholm och amma. Hon brukar annars älska att åka bil. Hon skriker så det kommer tårar och hon blir alldeles högröd i ansiktet... ja humör har hon i alla fall.

Ikväll har hon ätit morot och det gillades skarpt! Hon såg lite skeptisk ut när purén kom in i munnen men när hon väl kände smaken så mumsade hon glatt. Nu är jag orolig att hon fick för mycket morot för hon verkar ha lite ont i magen. Nu bajsade hon precis så jag hoppas att det onda släpper så natten blir bra!

1 kommentar:

Jenni-Li sa...

jadu tessan, här sitter vi och bloggar om bebisbajs. Vad fan hände?!?!?