torsdag 22 januari 2009

Tokskalle

Jag tog en snabbdusch imorse. Tuva brukar ligga på golvet på sin skötbädd när jag duschar, då ser jag henne och kan prata med henne och då håller hon sig i vanliga fall lugn. Det som är bra med skötbädden är att det är ganska höga kanter vilket gör att det är svårt för henne att vända sig om (dvs. åla iväg någonstans). Jag hade preparerat med leksaker, till och med favoritleksaken, men den hade hon redan efter några minuter lyckats kasta bort. Jag såg på henne att hon började bli uttråkad. Hon gjorde ett försök att vända sig, gick inte bra, hon stirrade lite upp i taket, gjorde ett till försök, gick inte heller bra. Tredje gången lyckades hon, nu låg hon där på magen och såg jätte nöjd ut. Hon såg en vi föräldrar-tidning som låg en bit bort och gav till ett litet glädjetjut. Fram till tidningen, rafs rafs rafs... hon tröttnade dock fort och började se sig om efter något annat att uttforska. Så får hon syn på mig, och bestämmer sig för att dit vill hon. Hon ålar fram till duschen och jag ser en liten hand sticka in under duschväggen. Där ligger hon sen, toknöjd, med hela överkroppen i golbrunnen och plaskar med vattnet...

Inga kommentarer: