lördag 3 januari 2009

Hon kryper inte direkt

men hon tar sig fram. Igår låg hon på ett täcke framför tvn medan jag lagade middag. Tyckte att det var lite tyst och när jag tittade till henne efter någon minut låg hon under vardagsrumsbordet, på golvet. Hon såg nöjd ut i alla fall. Hon rull-ålar sig fram och det dröjer nog inte länge innan hon far runt som en tok här hemma.

På nyår upptäckte moster Sara något vasst i Tuvas underäke som visade sig vara, inte bara en utan två, tänder på väg upp. Jag bävar lite inför amningen när de väl ploppat upp, hon biter mig redan nu med bara tandköttet och det känns! Det var ju inte det lättaste att fota tänderna, hon ville bara gnaga på mina fingrar hela tiden, men nedan ser man i alla fall två små vita prickar om man anstränger sig lite.

Små små blivande tänder...

Inga kommentarer: