måndag 18 maj 2009

Åhhhhh

Hon är aningens jobbig för tillfället. Vägrar somna. Ålar omkring som om det pirrade i hela kroppen. Somnar till typ 1 minut, vaknar, gråter, ålar, somnar osv. osv. Igår hade hon en katastrofdag. Hon vaknade vid 6 efter att ha sovit dåligt och oroligt. Vid 8-tiden var hon pisstrött och somnade som en stock. Sov till strax efter 10. Vaknade av att Sara, Sebbe och Alexandra kom (eller hon vaknade av att Dumle skällde rättare sagt). Lekte lite, åt lite, bytte lite blöja. Vid halv 2 skulle Mattias lägga sig och vila med henne en stund. Hon somnade men vaknade efter en halvtimme igen, orolig, ledsen. Jag åkte iväg till jobbet i samma veva men fick rapport om att hon inte sovit något mer under dagen. En helt slut liten tjej tokdäckade i badet vid 18-tiden, på tok för tidigt. Vaknade igen vid 19, åt lite välling, somnade om. Jag kom hem kl 22 och möttes av en vaken, övertrött Tuva. Mattias hade försökt söva henne i en timme utan resultat. Jag tog över. Hon somnade vid 24-tiden efter att jag försökt med allt. Vaggat, buffat, kramat, sjungit, legat brevid henne, suttit uppe med henne, tittat på tv osv. En flaska välling gjorde till sist susen och jag trodde hon skulle sova länge i morse. Hon vaknade vid halv 7! Nu har hon mycket sömn att ta igen skulle jag tro. Jag vet inte varför hon är så orolig för tillfället, hon verkar inte ha ont någonstans i alla fall. Nu sover hon sitt förmiddags pass, hoppas hon sover en bra stund nu!




Sover sött!

Inga kommentarer: