lördag 7 februari 2009

Egentid

Igår var jag och Mattias ute utan Tuva för första gången sen hon föddes. Vi har försökt få till en dag sen i november då vi firade 8 år tillsammans. Det kändes märkligt att vi båda lämnade lägenheten utan varken bebis eller hund, vi minns inte när vi gjorde det sist (på väg till förlossningen kanske?). Vi åt supergod middag på en trevlig restaurang och sen gick vi och såg Australia på bio. Totalt var vi borta från trollet i c:a 6 timmar och det är nog det längsta jag varit ifrån henne. Mitt under filmen drabbades jag av en enorm längtan efter henne och hade inte filmen varit så nedrans bra hade jag nog åkt hem då :). När vi kom hem sov hon gott i mormors famn och hade skött sig exemplariskt under kvällen, sovit, ätit, bajsat och lekt! Det var mysigt att få vara lite för oss själva ett par timmar och se en hel film utan att bli störd kändes oerhört lyxigt!

Inga kommentarer: