fredag 27 februari 2009

Nu så

är det nog dags att ta tag i det där med sovandet. Hon har ju så svårt att sova om inte vi också sover, vilket resulterar i att hon går och lägger sig när vi går och lägger oss, vilket jag tycker är lite för sent. Det skulle vara skönt att ha en liten stund för sig själva på kvällarna. Jag har trott att det kommer lösa sig av sig själv, lite naivt av mig inser jag nu. Från och med nu ska detta rättas till! Nu blir det nattning av bebis, en ny rutin som vi ska införa. Tanken är att hon ska byta om till pyjamas, ta sina AD-droppar och borsta tänderna vid 20-tiden. Sen går nån av oss och lägger oss med henne och läser en bok, och ger henne välling, och det är efter det här som bebisen ska somna. Vi får väl se hur det fungerar! Igår var det tänkt att vi skulle försöka oss på det här. Men jag började pyssla med att sänka hennes säng och det tog sån tid så hon somnade inte förens vi gick och la oss. Det positiva var att hon sov en stund i sin egen säng, det ledde till att hon sov till 3.20, lyx tycker mamman! Ikväll ska vi bort på middag så jag antar att det blir först imorgon projekt somna tidigt kan dra igång.

Inga kommentarer: