tisdag 30 december 2008

Och så lite mer smakisar

Dag 2 gick lika illa som första dagen. Hon tokkräktes. Denna gång hade jag dock rört ut palsternackan med ännu mer bröstmjölk (typ 15 ml bröstmjölk till 2 tsk palsternacka). Hur i helsefyr ska man göra då? Försökte googla lite på problemet men hittade inga bra svar. På BVC sa de att man skulle ta det långsamt, det var helt okej att ta en paus om barnet inte gillade det. Men det är ju inte det att hon inte gillar maten, bara det att hon kräks av den. Vilket i och för sig kanske är samma sak!? Hon gapar i alla fall när jag kommer med skeden. Ja ja jag tänkte att jag gör ytterliggare ett försök och att den här gången blanda ut det med ÄNNU mer bröstmjölk. Och idag lyckades det, hon kräktes inte! Hon åt säkert tre teskedar och det känns fullt tillräckligt till att börja med! Imorgon tänkte jag att hon ska få smaka lite potatis istället.

Mmmm palsternackspuré

-Va f*n är det här?

-Fy tusan va äckligt!

Inga kommentarer: