torsdag 11 december 2008

Shopping i dagarna tre..

Här har det shoppats och shoppats inför jul. Tre dagar har vi kämpat i tre olika shoppingcenter och ändå är vi inte klara! Den här julen har vi ändå begränsat klapparna och bestämt att vi köper klappar till barnen och EN vuxen. Vi drog lott på första advent och jag fick min syster Sara, tack och lov. En runda till på stan och sen är jag förhoppningsvis klar med julinköpen!
I måndags provade Tuva hoppgungan för första gången. Det gick bra, hon tyckte det var okej men allvarligt talat tror jag inte att den kommer användas speciellt flitigt hemma hos oss.

Glad skit!

Nu övas det för fullt här hemma på att ligga på mage. Hon vänder sig riktigt bra från rygg till mage, men har totalt glömt bort hur man vänder sig tillbaka. Igår höll hon på att knöla runt i babygymmet och hamnade hela tiden utanför, men det gjorde tydligen inte så mycket, hon var nöjd ändå!


Övning ger färdighet...

Hon har äntligen växt i alla söta snickarbyxor jag har köpt. Idag inviger hon sina svarta manchestersnickisar från Benetton (Traderafynd!), toksött!



Idag har hon snickarbyxor från Beneton och body med färgglada elefanter på.


Vi ska strax åka till pappas jobb och hälsa på. Hans arbetskamrater tjatade de första månaderna men gav sen upp hoppet, då slog vi till med ett besök! Sen åker vi vidare ut på Ekerö. Kusinen Sebastian har luciatåg idag och det vill vi självklart gå och se på. Vi sover sen kvar på ön eftersom vi ska till stallet imorgon, tur som vi har kommer vi även att kunna gå på kusin Dylans luciatåg på dagis på morgonen klockan 7.30 (herrejösses så tidigt!). Idag fyller morfar år, vi ska fira honom på lördag men jag och Tuva har köpt en liten present som han ska få redan idag! Men nu är klockan alldeles för mycket, dags att sätta fart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mysigt med Lucia-tåg! GRATTIS till morfar i efterskott! Hälsa och gratta. Vi har i några år nu lottat och bara köpt till 1 person, men i år ska vi nog strunta i det helt och hållet. Fast lite blir det ju ändå... Ex ska mina och Dannes föräldrar plus mina morföräldrar få inramade bilder på Leo. Och Leo får såklart klappar, av de flesta gissar jag på. :-) Men skönt att slippa tokstressa och lägga ut på tok för mycket pengar (som inte ens existerar). November var INTE en rolig räknings-månad.