fredag 15 augusti 2008

Första besöket på Ekerö.

Igår var det dags att åka ut till Ekerö för första gången. Natten som gick sov Tuva jättebra och jag och Mattias vaknade innan henne. Hon hade lite svårt att komma till ro efter amningen och fick då ligga i min famn, där somnade hon som en stock och sov flera timmar så, mysigt!

Vi stack i alla fall iväg till Ekerö direkt efter frukost, Tuva somnade i bilen och vi tog en sväng förbi stallet för att titta till hästen. Tyvärr regnade det så Tuva fick sitta kvar i bilen med pappa medans jag stånkade mig ut i hagen. Monica och Lisa var i stallet och fick ta sig en liten titt på underverket! Därefter åkte vi och köpte lunch på grillen och sedan hem till mormor för att äta den! Vi hade bestämt att vi skulle promenera upp till mammas jobb efter lunch för att kopiera moderskapsintyget. Väl uppe på dagis började det regna och eftersom vi hade Dumle med oss kunde inte Mattias följa med in. Jag och Tuva skickade hem honom medans vi gick in på dagis. Tuva fick hälsa på mormors alla arbetskamrater och sen ville hon tutta. Jag slog mig ner i personalrummet och ammade för första gången på "allmän plats", det gick jätte bra och kändes bara lite konstigt. Vi gick hem till mormor igen efter amningen och Tuva fick träffa Ingrid som hade köpt en jätte fin body i present till henne.
Så här fin var Tuva när hon skulle åka till Ekerö.
Efter några timmar kom moster Sara, Sebastian, Marcus, Dylan och Alexandra. Alla ville hålla i Tuva och det blev nästan slagsmål om lill-trollet. Det dröjde inte länge innan även Ann och Thia dök upp, Ann hade köpt jätte fina kläder till Tuva på POP. Det var riktigt livat och barnen lät mycket, Tuva verkade dock inte bry sig om den höga ljudnivån... lika bra att hon vänjer sig ju! Till middagen kom både Hanna och Tomas och vi grillade gott! Tuva gick från famn till famn hela dagen och kvällen och tillslut fick hon nog och blev jätte ledsen. Hon kom dock till ro igen i min famn, verkar som om hon vet vem som är hennes mamma i alla fall.
Jag, Ida, Tuva och Dumle hemma i mormor och morfars vadagsrum.
Efter middagen kom Jenni som var hemma från Piteå och hälsade på. Hon är i vecka 25-26 och vi pratade mycket om förlossningen och tiden efter, vad hon skulle tänka på och vad hon hade köpt till lilla bebisen (som med störst sannolikhet är en flicka som nog ska heta Novali). Vi åkte inte hem förrens strax efter 22. Tuva ammade när vi kom hem och somnade sen gott i vår säng. Även denna natt har Tuva sovit bra, skönt tycker både mamma och pappa. Hon vaknade inte förrens vid kvart i nio!

Inga kommentarer: