lördag 16 augusti 2008

Tuva gillar tutte...

Igår damp ett brev ner från skattemyndigheterna, det var Tuvas nya personnummer och anmälan om namn. Så nu har vi suttit och fyllt i namnet, det blir Tuva Gabriella (efter min mamma).

På förmiddagen åkte vi på en liten shoppingrunda. Först stannade vi till på Babyland för att köpa nappar, mest bara för att ha hemma ifall att. Vi gick och strosade där en bra stund men köpte inget annat. Sen gick vi vidare till ÖB och Citygross där vi handlade lite småsaker, bla. nya blöjor till Tuva ett märke som hette Huggies och som var mycket billigare än Pampers och Libero. Tuva sov hela tiden i vagnen och bilen, skönt.

På förmiddagen och eftermiddagen var allt lugnt men på kvällen fick lill-trollet ont i magen och kunde inte komma till ro. Hon ville bara tutta hela kvällen och jag fick äta min middag med henne vid bröstet, gick ju bra det också. Jag var lite orolig att hon inte skulle sova under natten men det var inga problem. Hon sov mellan 22-04, helt galet! Sen sov hon vidare till c:a 07.30, hon får gärna fortsätta på detta sätt.

Idag har mormor och Dylan varit här. Dylan har blivit en så stor kille, i måndags började storkillen på dagis. Han är så förtjust i sin nya lilla kusin som han kallar för "myra", han vill pussa henne hela tiden. Gullunge! Vi gick till Huvudsta Loppmarknad och kikade lite, stort ställe men dyrt tyvärr. Vi köpte lite leksaker till Dylan som han kan ha när han är här och leker och jag köpte två böcker. Tuva vart ledsen när vi var på loppmarknaden och ville ha mat, vi gick hemåt och Tuva lyckades faktiskt lugna ner sig själv på vägen hem!

Under eftermiddagen har hon velat amma hela tiden, blir lite jobbigt både för mig och henne. Därför tog vi faktiskt beslutet att prova nappen, hon älskade den! Den satt som gjutet i hennes mun och hon ville inte släppa den! Får ändå lite dåligt samvete att vi ger henne napp, tänk om hon är hungrig och så stoppar jag in nappen... jobbigt det där! På måndag kommer BVC på hembesök, får prata lite med henne om det här med napp. Nu sover Tuva så gott i soffan och har gjort det senaste 1 ½ timmen!
Första gången med napp.

Inga kommentarer: