torsdag 21 augusti 2008

Regnet det bara öser ner...

Sitter i köket och lyssnar på hur det vräker ner utanför, har varit soligt på morgonen men nu öppnade sig himlen. Lite mysigt när man sitter inomhus och slipper vara ute i det! Tuva sover i soffan och Mattias är och tränar, skönt med lite egentid.

Farmor åkte precis hem, det har varit jätte mysigt att hon varit här och känns lite sorgligt att hon åker hem. Det känns så tråkigt för Mattias familj kommer träffa henne så sällan, de missar så mycket. Nästa gång de träffas blir i mitten på september förmodligen, men hon har ju hunnit bli några veckor större då. Igår hade vi mormor på middag, så tanterna kunde sitta och beundra sitt fina barnbarn ihop! Det var jätte mysigt, vi åt köttfärslimpa med soltorkade tomater och fetaost, stekt färskpotatis och tzatziki. Jag drack till och med ett liiiitet glas rödvin, var dock inte så gott som jag föreställt mig att det skulle vara! Till efterrätt åt vi glass och sen åkte mormor hem. Tuva var på strålande humör och sov till och med under middagen, härligt att få äta utan en bebis på armen.

Nätterna fortsätter i samma stil, hon sover jätte bra och jag känner mig lyckligt lottad. Imorse var hon åter igen lite orolig och låg och sprattlade och hade sig, hon verkar dock sova gott men jag vaknar ju när hon håller på. Nu gick precis Dumle fram till Tuva i soffan, nosade henne på huvudet och viftade på svansen... han är så go lill-killen!

Inga kommentarer: