onsdag 12 november 2008

Kyrkoplaner

Idag har vi varit och träffat prästen som ska döpa Tuva nästa lördag. Han var jätte trevlig och kändes mjuk och behaglig. Jag var lite orolig att prästen skulle vara torr och stel (som jag har varit med om vid flera dop senaste tiden tyvärr). Det är ju en till bebis som ska döpas samtidigt och den familjen verkade också trevlig. Min syster ska ju sjunga på dopet och det visade sig att även den andra familjen hade en solist, så det blir mycket musik vilket jag gillar. Som psalmer valde vi Tryggare kan ingen vara och Du vet väl om att du är värdefull. Den sista hade vi på Emils begravning så det kändes rätt att ha med den som ett minne av honom.

På förmiddagen var vi med Isabelle och Lilly på Plantagen. Lilly ska döpas nu på lördag och Bella köpte lite pynt till borden medan jag kollade runt lite. Jag hittade massor av fint som jag skulle vilja ha och pynta med, hur ska jag någonsin kunna välja?! Efter det åkte vi hem till oss och åt köttfärssås och spagetti. Medans vi drack kaffe sov Tuva medan Lilly låg i babygymmet. Plötsligt säger jag: Vad tyst hon blev. När vi kikade ner på golvet hade hon somnat, lilla sötnosen!

Jag har varit så trött senaste dagarna. De där hormonerna som man haft sen förlossningen har börjat ta slut nu och jag känner mig galet trött nuförtiden. Imorse fick jag sova till 08.30 och det kändes jätte skönt. Igår var jag så trött så jag nästan grät och hade dessutom en tråkig, molande huvudvärk. Jag tror att jag till och med kommer kunna hålla mig vaken till 22 idag... det var länge sen jag lyckades med det!

Imorgon är det stallet som gäller. Jag ska rida för första gången på evigheter. Jag tror att jag red sist när jag var i vecka 28 ungefär, det är c:a 6 månader sen. Tuva ska vara hos min syster några timmar, det är första gången jag lämnar bort henne till någon annan än Mattias och det ska bli riktigt.... ähhh.... vad är ordet nu? Spännande??? Ja ja jag är bara 10 minuter bort om det skulle vara något (om jag inte är ute och rider dvs).

Nu vill trollet ha tutte och sen sova!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att prästen känns bra. Hon vi hade igår var SÅÅÅÅÅ BRAAAAAAAA! Helt galet mysig, trevlig, rolig, härlig... Vi kunde inte ha fått en bättre präst!

Jag hade tänkt skriva en massa mer också, och läsa de andra nya inläggen, men nu ropar maken (skumt att kalla honom så!) att det är läggdax, och det var det verkligen för längesen... Jag har aldrig varit så trött och slut som idag! Men jag råkade ju fastna på Tradera som är så lätt hänt om kvällarna. *visslar*

Jag återkommer för att läsa mer!

Kram på er!