onsdag 5 november 2008

Tröstlös.

Stackars lilla Tuvan. Idag har inte varit någon bra dag. Hon har gråtit och gråtit. Mamman är maktlös, inget jag gjort har hjälpt. Jag har vaggat, kramat, gungat, hoppat, sjungit, pussat, tröstat, busat och alla andra knep jag någonsin använt och inte använt. Inget har hjälpt! Jag vet inte vad som har orsakat detta gråtkalas men gråt har det varit, i stort sett varje vaken stund av dagen. Det känns inte som om hon haft ont i magen, hon brukar bete sig annorlunda då, men vad vet jag? Nu sover hon, efter bad och försök till mys i soffan. Hoppas att morgondagen blir bättre. Trollet fyller 3 månader och det är dags för första sprutan.

Hoppas du får sova gott i natt lilla Tuva-troll och vakna som den glada tjej mamma vet att du är. Mamma älskar dig mest av allt i hela världen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du läst i boken Växa och upptäcka världen? Den är suverän, har fått mycket aha-upplevelser där när Leo inte varit sig själv. Hoppas att det gick bra med sprutan. Leo blev vaccinerad igår, oj vad han var ledsen. Otröstlig när vi kom hem och han har sovit dåligt i natt. Hoppas inte han blir dålig till på lördag... det vore tråkigt. D´s kusin ska förresten sjunga Handens fem fingrar (Lisa Nilsson) och spela gitarr på dopet. Hade velat ha Prins Noel men han hinner inte lära sig den, men det blir bra ändå!