måndag 10 november 2008

Sjalbebis

Sjalen invigdes redan dagen efter inköpet, lite trevande dock. Det känns lite ovant att knyta den enormt långa historian och sen dessutom känna sig trygg och säker med att hon inte kommer ramla ur den... Men övning ger färdighet och igår invigde vi vaggpositionen. Tuva trivdes kanon bra ända tills hon blev trött, då vill hon helst sova själv i vagnen, inte nära mamma! Idag gjorde vi ytterliggare ett försök och denna gång blev det ännu bättre, hon somnade till vid ett par tillfällen till och med.



Så här glada är vi när vi sjalar!

Ett fast grepp om mammas linne för säkerhets skull.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så mysigt det ser ut! Hade velat ha större bilder att klicka upp, ser så dåligt på småbilderna. :-p Jättefin färg på sjalen, tror du har gillat brunt nästan så länge som jag har känt dig.

Får mig osökt att tänka på er fina soffa... ni är nöjda med den va? Jag är rätt sugen på en Karlstad hörnis, gärna i brunt också. Våra nuvarande soffor är supersnygga, men rymmer ju bara 4 pers.

Tur att vi bestämde oss för att inte hålla till här hemma på lördag, för vi blir ca 35 vuxna + ett gäng barn och bäbisar! Hänt en lite trist grej också ang lör som du kan läsa i mitt senaste inlägg...

Nu ska jag proppa i mig lite Alvedon och Tradil och koka kaffe, men först ta hand om lillemans blöja för han verkar ha krystat färdigt nu.

Ha en bra dag, du & sötaste Tuvan! KRAMAR!