lördag 1 november 2008

Strålande sol...

är det i storstaden i dag! Vi ska strax åka ut till Ekerö och ta en långpromenad med mormor och moster Sara upp till Emils grav. Tuva sover och jag tänkte passa på att hoppa in en snabbis i duschen. Igår var jag och mamma på Underbara barnmässan i Älvsjö. Ja, det var ju inte bara jag och mamma utan även hälften av Stockholms föräldralediga med tillhörande barnvagnar. Det var trångt men mycket mysigt. Jag slog till och köpte en bärsjal. Har funderat på det ett tag men det är svårt att veta om det är bra om man aldrig provat. De kostar ju en slant dessutom. Igår fick jag i alla fall prova en på mässan. Visserligen inte med Tuva i (hon sov) utan det fick bli en testdocka som vägde 4,5 kg. Det kändes jätte mysigt så jag ringde Mattias för att få godkännande och hans önskan om färg. Det blev en brun, kanske lite tråkigt men lätt att matcha. Vi provade den imorse men Tuvan var för trött så vi får göra ett riktigt försök vid något annat tillfälle.
Idag har Tuva på sig mitt favoritset. En present från Idas mamma Ann.
Hela settet är från PO.P
Bjuder även på några bilder när Tuva ler. Det är svårt att få henne och le på bild eftersom hon blir så koncentrerad på att kolla på kameran när jag tar fram den.


1 kommentar:

Anonym sa...

Vad blev det för märke på sjalen? Den är allt bra att ha ibland! Fast nu är det långt mellan gångerna som jag använder den. *latmask* Borde göra det oftare med tanke på min rygg. Leo väger ju typ 10 kg nu. Sööötis-Tuvan! Visst är det härligt med de där underbara leendena?! Man smälter. Hade förresten också velat gå på en sån där mässa. Leo har sovit hos mina föräldrar i natt, ska hämta hem honom i kväll.

Ha en fin söndag! Kramkram!