söndag 30 november 2008

Resumé

Herregud vad man inte hinner något alls! Jag tänker att jag ska göra massor utav saker men sen går bara dagarna och timmarna förbi i rasande tempo och inget blir gjort! Jag försöker dock njuta av min fina fina dotter så mycket som möjligt, varje dag.

Vi har haft en fullspäckad vecka. Måndag var det lunch hemma hos kollegan Annika med bebis. Jag och kollegan Rebecca tog oss dit i snöoväder och kom dit som två snögubbar, det vräkte verkligen ner snö! På tisdagen var jag i stallet själv medan Tuva och pappa var hemma. Onsdag var jag och Bella och barnen på IKEA, mycket trevligt! På torsdagen tog jag med mig lillskruttan och åkte till stallet, hon brukar sova men den här gången blåste det otroligt mycket och hon vaknade av stormen när jag la ner henne i vagnen. Jag fick mocka med en hysteriskt skrikande bebis och 7 höns som tittade på... intressant! På fredagen var jag till MVC för att sätta in en spiral (kändes inte ens!) jag hade sen tänkt åka tillbaka till IKEA för att köpa adventsljusstakarna som var slut sist men kände att jag inte orkade. Jag ringde Bella när jag kom hem och då var hon sugen på att åka med till IKEA även idag och då kom orken tillbaka. Vi var och kollade runt lite i Barkaby-affärerna och handlade massa julpynt och avslutade sen på IKEA där jag hittade ljusstakarna (jippi). I går (alltså lördag) var jag, Ida, Thia och Tuva hemma hos Anna på Me&I party. Vi handlade inget men det var mycket trevligt att träffa Anna. På kvällen hade Ida och Peter en liten sammankomst (eller fest kanske det heter) så trevligt så! Tuva skötte sig hela dagen men verkar ha blivit rätt trött för hon sover fortfarande och klockan är 10.20, skruttis!

1 kommentar:

Anonym sa...

En sån hektisk men rolig vecka ni verkar ha haft. Jag fick komma ut i friheten alldeles själv igår och det var så skönt. Först fika hos Evelina efter lunch, och sen middag med ett par gamla barndomsvänner/klasskamrater, och jag var inte hemma förrän efter 22! Helt slut, men nöjd. Har dock blivit förkyld nu, hann knappt återhämta mig från magsjukan. Tror jag har dåligt immunförsvar. Helt yr, har feber och en hemsk hosta. Hoppas på att ändå orka gå på skyltsöndag här i Sävar med mina föräldrar. D är och kör skoter och hinner kanske inte hem...

Kram på er & ha en mysig 1:a advent!