onsdag 17 september 2008

Fika all day long...

Jag och min kamrat E var och fikade på Vurma i Hornstull. Mycket trevligt fik, mycket trevligt fika, mycket trevligt sällskap. Vi åkte tunnelbana för första gången och det gick finfint. Jag har dock lite rulltrapps-skräck och åker istället de äckliga nerpissade hissarna ner till tunnelbaneperongen... måste komma över det där och lära mig åka rulltrappa tror jag! I alla fall så har E en liten kille som är ungefär 1 ½ månad äldre än Tuva. Vilken liten (nej jag menar stor, killen drog storlek 68 redan) gladskit han var, han var supernöjd och garvade hela lunchen. Tuva var otroligt nog också nöjd, hon låg till och med själv på soffan på fiket medans jag åt min sallad! Det blev endast en kort fika eftersom E behövde gå till dagis och hämta sina stora killar. Nästa gång får vi träffas lite tidigare så vi hinner kackla lite mer. Imorgon ska jag träffa ytterliggare en mammaledig arbetskamrat (man kan tro att alla mina arbetskamrater är mammalediga va?!), ska i vilket fall bli mycket kul!

Senaste dagarna har det luktat illa i vår tvättmaskin. Jag provade idag att tvätta en tom maskin på 90 grader för att få bort lukten men jag tycker inte att det försvunnit. Syster tipsade om att jag skulle slänga in en diskmaskinstablett och köra på 90 grader så imorgon ska jag prova det. Jag har i alla fall tvättat rent den lilla lådan där man häller i tvätt- och sköljmedel, den var riktigt äcklig! Hoppas att detta hjälper för det luktar inte gott!

Nu börjar jag bli riktigt trött. Tuva hade en konstig natt, natten till idag och sov inte bra alls. Eftersom vi var på Dylans kalas i tisdags så vart hennes rutiner lite fel och hon hade svårt att somna på kvällen. Jag fick gå ut till soffan och ligga där tills hon hade somnat så jag kom i säng sent. Dessutom vaknade trollet tidigt imorse... Nu sover hon i alla fall sött i sin säng och det hoppas jag att hon gör många timmar till. Natti natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker fortfarande att rulltrappor är jätteläskiga och tar hellre hiss om det går.

Man ska tydligen köra en 90°C-maskin då och då, var det så ofta som en gång i veckan? Eller kanske en gång i månaden. Men det gör jag sällan och aldrig... vi har klarat oss bra ändå, peppar peppar. Ättika har jag hört ska funka bra mot illalukten också.

På tal om tvätt kom jag på att jag ju tvättat Leos sängkläder i morse, så jag ska gå och hänga dem nu. Han hade kräkts massor i sängen... stackarn...

Hoppas ni får en bra dag! Kramar!