söndag 21 september 2008

Mysfika i Barkaby

Senaste nätterna har Tuva sovit kanonbra. Det är otroligt vilken skillnad det gör när man får sova så här bra. Nu ligger hon och sover i sin vagn efter att ha legat en lång stund på sin pappa och myst! Mattias jobbade igår men är ledig idag. Solen skiner och det ser ut att vara varmt och skönt ute. Det är tävlingar på Huvudsta ridskola idag, vi kanske tar en promenad ner dit och tar en titt!

Igår var jag, Ida, Thia och Tuva i Barkaby. Vi strosade i affärerna, jag köpte en POP tröja till Tuva på outleten och sen tog vi en fika på uteserveringen i solen. En mysig dag helt enkelt. Jag försökte se om jag kunde hitta en jacka, men icke då. Tänk att det ska vara så svårt!
Thia på fiket.
Ida och Thia, sötisar!
Imorse hade Tuva kissat ner hela pyjamasen. Jag var tvungen att gå och byta på henne fast hon inte var vaken och sen kunde hon inte somna om. Hon låg i sängen och snackade med oss och sprattlade med sina små armar och ben. Det är inte långt mellan skratt och gråt. Ena sekunden garvar hon för att i nästa sekund gråta... Hon pratar bara mer och mer för varje dag som går.

Nu verkar hon ha vaknat. Vi får nog ta en promenad så hon får sova lite mer. Hon sover alltid jättebra när hon får åka vagn.

Inga kommentarer: