fredag 19 september 2008

Tessan hjärta Ekerö.

Idag ska vi åka ut till Ekerö. Jag älskar Ekerö och längtar tills vi flyttar ut igen. Det är så tryggt och skönt att vara där ute. Man träffar alltid folk man känner när man är på Ica och handlar. Man kan gå i skogen. Dumle kan gå lös. Nästan alla mina nära och kära bor där. Jag är nog överdrivet familjekär. Efter att ha bott i Umeå (70 mil från alla) har jag lärt mig att jag är inte typen som bor ifrån min familj Jag trivdes jätte bra i staden Umeå, älskade att plugga där och träffade massor av underbara vänner. Men... det var helt enkelt för långt "hem". Man kan ju önska ibland att man vore född och hade sin familj på annan ort. Det är ju så ruggigt dyrt att köpa hus i Stockholm. Men hur många miljoner det än kostar så är det värt det, jag vill aldrig bo någon annanstans.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ekerö är jättemysigt! Jag är likadan. Jag skulle aldrig kunna flytta iväg och bosätta mig permanent långt ifrån nära och kära.