tisdag 16 september 2008

Shoppingfiasko

Åhhh suck, jag fick lite egentid idag för att gå och shoppa utan Tuva-trollet. Hon och pappa skulle leka hemma. Det gick åt skogen kan jag ju meddela. Ingenting passade på min oformliga, degiga alldeles för feta kropp. På HM hittade jag en jättefin skjort-tunika sak, men den gick inte igen över brösten... Jag skulle försöka hitta ett par snygga stövlar men hittade inga som föll mig i smaken. Det slutade med att jag kom hem med ett par nya gympaskor till mig och några handukar och ett par jeans till Tuva (och jag hade bestämt att jag inte skulle köpa något till henne ju). Ja ja jag får göra ett nytt försök snart igen...


Vi har precis hemkomna från Dylans 2-års kalas. Det blev en succe, lilla skrutten älskar verkligen uppmärksamheten. Han njöt i fulla drag när vi sjöng tre födelsedagssånger för honom! Tuva däremot tyckte inte att det var så roligt. Hon var ledsen mest hela tiden och var bara nöjd när hon fick sitta hos mig. Man blir ju lite stolt men det är jobbigt att hon verkar tycka det är jobbigt med så mycket folk eftersom min familj är stor och högljudd och vi nästan alltid är så många! Jag får hoppas att hon vänjer sig snart.


Idag var vi ut till stallet allihopa. Fille skulle skos. Jag måste verkligen lära mig planera bättre. Det vart smått kaosartat när vi skulle åka. Klockan var alldeles för mycket och Tuva bestämde sig för att äta när vi skulle åkt för typ en kvart sen.... ja ja vi kom fram i tid, en aning stressade bara. Slutet gott allting gott.


Dags att nanna kudden, bjuder dock på en idolbild bara för att hon är så söt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Söta skruttan! Så lik Emil hon är på den där bilden!

Ja, det där med planering... *host* Jag är sämst. Men jag har nog blivit kanske lite bättre.