tisdag 9 september 2008

Om degighet.

Usch och fy va man är degig. Jag gick ju upp en del under graviditeten. En del är ungefär 10-12 kilo, vet inte exakt. I vecka 36 när jag var hos barnmorskan hade jag gått upp totalt 8 kilo men sen drog det iväg lite på slutet, förmodligen en hel del vätska, det var ju ruggigt varmt sista veckorna. Nu sitter jag i alla fall här 1 månad efter utpluppning. Visserligen en 7-9 kilo lättare än i vecka 40 men betydligt degigare än förra året. Jag hade ju bestämt mig för att gå ner i vikt när graviditeten var avslutad och nu inväntar jag bara inspirationen, som lyser med sin frånvaro. Hur löser jag detta då: Jo jag klär mig i de mest oformliga kläder jag hittar, sätter upp (mitt mycket oklippta) hår i en praktisk aptråkig frisyr och använder inget smink alls. Kan ju säga att detta sätt inte direkt bidrar till ökad inspiration. Jag har ju tänkt att promenera en hel del med hunden men det går sådär. Visserligen har Tuva tidigare inte gillat att promenera, men det är ett minne blott så det kan jag inte använda som ursäkt. Får helt enkelt erkänna: det är JOBBIGT att promenera. Jag har alltid (trots min övervikt) haft bra kondis men inte längre. Jag har tänkt att jag så småningom blir inspirerad men nu börjar jag tro att det inte kommer hända. Får kanske sätta upp ett slutdatum?! Slutdegat!!! Återkommer om detta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också tappat inspirationen! Du kan väl skicka upp lite till mig om du hittar igen din? Blä, jag hade ju gått ner 5 kg i sommar, när jag GI:ade, men så snart jag började äta som vanligt igen gick jag SÅKLART upp. ALLTING. Det är ju jättehärligt att vara ute och promenera, när man väl är ute, men det är ett sånt projekt att göra alla i ordning. Och innan vi är färdiga skriker Leo = Wilma ylar och jag blir skitstressad och helt slut och svettig innan vi ens tagit oss utanför dörren. Jag blir galen på hennes ylande. Så fort Leo piper kör hon igång, och det bara eskalerar... puh. Hon började löpa igår dessutom, och du vet ju hur bra det går att sätta tikskydd på den här hyndan...!??! Ja, vilken cirkus det är här ibland. :-)

Jag såg ett mejl från dig som jag ska svara på lite senare. Nu ska jag skynda mig hälla i mig kaffet innan bustrollet vaknar igen...

Kram på er!