onsdag 24 september 2008

Utvecklingsfas?

Tuva har de senaste dagarna haft mycket svårt att komma till ro och somna. Hon är supertrött, man ser verkligen hur hon knappt orkar hålla upp ögonen, men ändå vägrar hon somna. Ilsk som tusan är hon men tillslut somnar hon ju, oftast med hjälp av tutten. Måste leta någonstans på nätet om det kanske är vanligt hos 7 veckors bebisar. För 7 veckor blev hon ju idag lillskrutt!

Idag hämtade jag ut ett paket jag beställt på Ellos, hade inte köpt så mycket men det jag köpt var helt okej! Shoppade även loss på HM, blev en topp, en kofta och en ny jacka (min storlek var slut så jag fick köpa en storlek mindre, men det gick bra). Nu väntar jag bara på skorna jag beställt så är hela utstyrseln fixad, de borde komma imorgon.

Var ju och lunchade med Sanna idag, det var kul att träffa henne. Sanna är min storasysters bästa kompis och jag har känt henne i hela mitt liv. Vi har dock inte umgåtts så mycket under åren eftersom det är några års ålderskillnad. Det roliga med det är ju att ju äldre man blir desto mindre roll spelar de där åren. När jag var liten var jag nog bara en jobbig lillasyster som alltid ville vara med men som mest störde. Det vände när jag var 15-16 år ungefär och jag fick vara med de mer. Nu tänker man inte ens på att vi inte är jämngamla... Trevligt hade vi i alla fall. En annan rolig sak var att jag träffade en gammal kompis jag inte träffat på flera år. Det visade sig att hon också är mammaledig och hon bor dessutom i Solna. Så nästa vecka ska vi försöka träffas och ta en fika!

Nu sover flickebarnet, kanske borde göra henne sällskap?!

Inga kommentarer: