onsdag 3 september 2008

Tuva 4 veckor.

Oj nu var det ett tag sen jag skrev något, dagarna går så ruskigt fort så jag hinner inte riktigt med. Idag blir lill-trollet 4 veckor och det känns som om hon alltid har funnits och som om det var igår vi var på förlossningen, ja ungefär sådär sammanfattat... galet helt enkelt.

Vi börjar så smått komma in i rutiner här hemma, vardagen fungerar bättre och bättre, skönt! Mattias jobbar och är borta mycket känns det som, tråkigt att han träffar Tuva så lite... men så är det när man jobbar heltid. Mattias jobbade ju i lördags så han var ledig måndag istället. Söndagen blev en riktig slapp-dag, vi åkte en sväng och handlade och tog en halv-långis med hunden men annars var vi bara hemma och gosade. I måndags åkte vi ut till Ekerö för att hjälpa morfar passa Dylan. Vi åt lunch på lilla V och trollet sov hela tiden, duktiga flickan!

Igår var vi på det tredje besöket på hörselscreeningen, men icke då inget resultat nu heller! Vi känner oss dock inte speciellt oroliga, Tuva hör det är vi säkra på, inte omöjligt dock att hon har någon lättare hörselnedsättning... Hon som gjorde testet var inte heller speciellt orolig, hon sa att det var vanligt att det inte fungerade när de var så här små. Vi ska i alla fall få en ny tid till hörselkliniken någon gång i oktober. Eftersom hörselscreeningen ligger på våningen under mitt jobb kände jag att jag var tvungen att springa upp och säga hej. Blev dock ett låååångt besök eftersom en 50-åring skulle firas. Stannade och åt smörgåstårta och bullar och annat gott. Tuva fick jätte fina presenter av de på C 14. Var även ner på akuten och hejade och lovade att komma tillbaka snart.

Idag har Karin och Helena med tillhörande barn varit här och fikat, mycket trevligt med sällskap och mycket trevligt sällskap dessutom. Det var jätte länge sen jag träffade de men jag ska försöka se till att träffa de oftare nu när jag också är hemma hela dagarna. Tuva hade svårt att koppla av när gänget var här, hon sov hos mig men mycket oroligt. När de åkte hem stoppade jag ner henne i vagnen och tog en promenad med Dumle. Tuva somnade på en gång och sover fortfarande gott. Hon gillar att ligga på sidan i vagnen med nappen och en filt upp framför ansiktet, då somnar hon nästan på en gång.

Inga kommentarer: