måndag 22 september 2008

Tröttheten!

Usch och fy. Inatt har Tuva sovit DÅLIGT! Lilla trollet har haft ont i magen och det var jätte svårt för henne att somna. Hon somnade tillslut på mig i soffan, klockan var väl 12 ungefär. Jag kastade mig i säng för att få så mycket sömn som möjligt. Som tur var sov hon fram till 4 då jag ammade henne. Men det var inte bra, magen körde och hon fes som tusan. Man vet att hon har ont någonstans om hon gråter fast hon har tutten i munnen. Tillslut när klockan var framåt 6 så gav jag upp och gick ut soffan igen för att hon skulle kunna ligga på mig. Det fungerade, kunde efter ett tag lägga ner henne i sängen, har dock ingen koll på hur mycket klockan var då. Hon sov sen fram till 10 i morse. Jag känner mig trött idag och har försökt gått och lagt mig men inte kunnat sova. Får ta det lugnt idag ifall nästkommande natt blir lika illa...

Vi skulle ha åkt till Isabelle och hälsat på. Men med tanke på hur natten var så valde jag att skjuta upp det besöket. Hon är ju också mammaledig så det fungerade lika bra imorgon. Ida och Thia var dock hemma idag så nu ska vi hem dit på en snabbfika när vi ändå ska ut med hunden (hon bor ju bara en kvart ifrån mig).

Mattias jobbar kväll idag så han har varit hemma nu på morgonen. Tuva har varit på strålande humör och snackat och garvat med sin pappa. Jag har upptäckt att om hon får ligga utan kläder så trivs hon ypperligt med att ligga själv en stund, så det har hon fått göra nu på morgonen. Mattias provade att lägga henne på mage på bordet. Först försökte hon krypa (alltså hon gjorde kryprörelser med armar och ben men platt på mage) sen blev hon tokförbannad.

Igen vidare bild men hon var så arg så vi ville inte plåga henne mer.
Igår satt vi och åt middag i soffan. Dumle ville gärna smaka och hittade en perfekt tigg-position.

Inga kommentarer: