tisdag 30 september 2008

Behöver något uppiggande!

Första nätterna gick det bra, jag var bara lite trött på morgonen. Nu känner jag mig som en levande död. Tuva fortsätter att vakna vid 4 och vägrar somna om. Imorse somnade hon om och sov 1 timme mellan 6 och 7. Sen ville hon äta och både hon och jag kunde halvslumra fram till 8.15 ungefär. Men jag känner att det inte riktigt räcker för mig. Hon sover typ likadant hela dygnet, ingen skillnad mellan natt och dag. Det känns som det är svårt att styra hennes rutiner men jag hoppas att hon tids nog inser vad som är natt och vad som är dag.

Imorse är det första gången som jag har varit med om att Tuva visat tydligt att hon inte ville ha nappen utan tutten istället. Jag ammade henne och hon släppte bröstet hela tiden. Jag tänkte att hon kanske var mätt men ville snutta lite till så jag stoppade in nappen istället. Hon vart TOKARG lilla skruttan...

Jag har precis ätit frukost, en megabauta frukost. Jag ska ju äta så många points så jag måste försöka att äta rejält alla måltider så jag inte har massa points över som jag känner att jag kan äta godis och tjafs för. Jag la Tuva i babygymmet medan jag åt och hon somnade alldeles själv. Nu ligger hon i vagnen för det är skönare. Klockan 13 ska vi till hörselkliniken för ytterliggare en hörselscreening. Vi får hoppas att hon går igenom denna gång.

Inga kommentarer: