tisdag 23 september 2008

Nu så...

...är alla inlägg från gamla bloggen upplagda med bilder och allt. Skönt att ha det samlat på samma ställe!

Idag har jag, Tuva och Dumle varit hemma hos Isabelle, Lovisa och Lilly och ätit lunch. Lilly är 5 veckor äldre än Tuva. Det känns jätte roligt att en sån nära vän som Bella också är mammaledig. Det är roligt att träffa mina arbetskamrater men det är något speciellt med någon man känt så länge. Jag och Bella har känt varandra sen vi var ungefär 15 år, det är ett tag!

Lilly och Tuva i babysittern, Dumle är nyfiken.
Sötaste Lilly och stolta storasyster Lovisa!
Tyvärr har trollet sovit dåligt inatt igen. Jag vet inte om det har varit magen som spökat. Hon var i alla fall vaken i 2 timmar. Först var hon bara glad och låg och pratade men sen blev tydligen tråkigt. Jag trodde att hon skulle sova lite längre imorse eftersom hon var vaken inatt, men inte då! Halv 8 började hon spöka och stöka. Hon spottade ut nappen och började gråta, jag klev upp och stoppade in den, hon somnade om sen spottade hon ut nappen och så vidare... Efter 45 minuter hade vi både fått nog och klev upp.
Igår var vi hos Ida och Thia och fikade. Vi var ner till Solna centrum och jag hittade äntligen en jacka. Jag köpte den dock aldrig eftersom jag har ett erbjudande som börjar gälla imorgon. Jag ska luncha med Sanna och springer förbi och köper jackan då, hoppas att den finns kvar i min storlek bara!
Jag är rätt nöjd för jag har varit ute och promenerat flera dagar i rad- Det är skönt men väldigt jobbigt, vart har min kondis tagit vägen? Snart är det slutdegat, på måndag skriver jag in mig på viktväktarna.
Igår kväll var Tuva lite hungrig, det fanns ingen tutte i närheten men hon hittade mammas haka istället, gullunge! Imorse hittade hon inte nappen, men det gick bra med giraffen giraffors mage. Vart ingen bra bild för jag hann inte innan hon vände sig!

Inga kommentarer: