tisdag 9 september 2008

Morfar diggar Tuva

Morfar har precis varit här och ätit lunch. Han köpte med sig sushi...gott! Min pappa älskar verkligen bebisar, han har alltid varit extra engagerad i alla mina syskonbarn när de varit små. Tyvärr svalnar intresset något när de blir större och mer svårhanterliga. Hitills har ju bara mina föräldrar haft "pojk"-barnbarn, Tuva är första flickan och blir lätt bortskämd av hela familjen.

Senaste dygnet har lill-skruttan inte velat somna riktigt. Det tar en jäkla tid innan hon somnar och hon vaknar av minsta lilla typ när jag försöker lägga ner henne. Inatt var hon extra besvärlig och hade bestämt sig för att vara vaken, något som jag inte var särskilt förtjust i. Mellan 01 och 03 vägrade hon somna, hon skulle snacka, sprattla, rapa, kräkas och vråla men INTE sova. Jag har upptäckt att hon föredrar att sova utan kudde, helst vill hon ligga i höjd med mitt bröst (även om hon inte äter) på sidan. När hon får ligga så sover hon så skönt så, jag sover inte lika skönt men offrar mig så gärna för lilla prinsessan.

Jag har precis bokat tid för dop. Det blir den 22 november kl. 12 i Ekerö kyrka. Mattias syster hade önskemål om att det skulle bli den 29 november, men då gick det inte att boka kyrkan eftersom det var någon köraktivitet där då. Det var inte bestämt vilken präst det skulle vara än, och jag håller tummarna för att det blir någon bra (finns en präst jag helst inte vill ha). Det kommer bli dubbeldop eftersom det är så de gör i Ekerö församling, men det blir nog bra.

Idag skulle Mattias försöka komma hem lite tidigare som en liten kompensation för att han kommer vara borta på kurs i två dagar och en natt. Jag och Tuva kommer sova hos mormor och morfar under tiden han är borta, mest för att få lite hjälp med hunden men även för att det blir så ensamt annars. Imorgon får vi besök av Carro och Jenny från jobbet, ska bli riktigt mysigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmmmm, vad gott det lät med sushi! Var man LITE sugen på det då när man var gravid och inte fick äta?! :-p Kan tänka mig att din pappa är helt till sig nu när Tuva är här. :-) Och alla andra också såklart.

Nu ska vi äta middag och sen åker jag nog en sväng till Eve. Jag är nästan alltid hemma med resten, det är nog nyttigt att få komma ut lite SJÄLV! :-)