måndag 29 september 2008

Händelserik helg!

Nu har en helg flugit förbi i ett rasande tempo, jag har hunnit med hur mycket som helst känns det som. Jag tycker att det är mycket skönt med helger eftersom Mattias är ledig, annars är ju varje dag ganska lik för mig!

I fredags var det dags för Tuva att gå på sin första fest. Min systers pojkvän fyllde 35 och hade fest för de närmast sörjande hemma i sin lägenhet. Det bjöds på tacobuffé, vin, god tårta och mycket trevligt sällskap. Det var första gången vårt gäng träffade hans gäng... tycke uppstod! Det var ju inte det lättaste att vara på fest med en liten bebis. Både jag och Mattias hade fokus på något helt annat än festen. Vi tog oss i alla fall hem i god tid, lilltrollet var trött och det var vi med!

I lördags mötte jag upp Ida och Thia på bussen ut till Ekerö. Vi skulle gå på klädbytardagen som anordnas 2 gånger per år. Vi hann förbi Hanna på en snabbfika innan vi var tvugna att bege oss dit, det gäller att vara i tid eftersom go´bitarna går fort. Efter att ha spenderat nästan en timme inne på klädbytardagen kom jag ut med en hel kasse med kläder för 250 kronor, jag kan tillägga att jag kände mig nöjd! Synd bara att de inte ordnar såna här dagar oftare för tusan va mycket man får för lite pengar! Vi stannade en stund hos Hanna och åt lunch och fikade. På kvällen kände vi oss möra så det blev film och godis i soffan medans Tuva sov som en stock.

Söndagen spenderades på Skansen i underbart, men blåsigt, höstväder. Det var höstmarknad och vi följde med för första året (mamma och pappa brukar alltid gå). Mamma köpte en underbar fårskinnfäll åt Tuva, vi köpte godis i gammeldags pappstrutar, åt mysig matsäck i solen, tittade på björnar, apor och älgar och tog ett familjefoto utklädda i gammeldags kläder. En lyckad dag helt enkelt. Jag trodde att Tuva skulle sova hela förmiddagen som hon brukar göra, men icke då! Hon vaknade precis innan vi skulle äta lunch så jag fick amma utomhus med henne inlindad i sitt täcke, men det gick bra det med!

Så här fin var Tuva trollet på sitt första Skansen besök.

Dylan tittar på alla napparna på Lilla Skansen.

Busungen försöker krypa in till älgarna...


Sötaste Dylan

Inga kommentarer: